mandag 9. august 2010

Windsurfing Cabarete

Det er fortsatt grytidlig på morgenen og jeg går en lang tur alene på stranda i Cabarete. Det er vindstille og litt irritert tenker jeg at kanskje det ikke blir noe særlig vind i dag. Kanskje jeg skal reise sydover på øya og snorkle litt i stedet.
Mens jeg går i egne tanker kommer en gruppe løshunder bort til meg. De er litt skremmende men jeg forholder meg helt rolig så de snuser litt og forsvinner snart igjen.
Tilbake på hotellet er det tid for frokost. Jeg stikker ned til et av de utallige frokoststedene på stranda og bestiller pannekaker med banan, juice og selvfølgelig kaffe som inntas ute med nydelig utsikt over sjøen. Blåser det litt mer nå..?
Jeg spiser, leser avisen, skravler med et par unge kitere. Blir det ikke vind i dag? Spør jeg bekymret. De ser på meg og gliser, det blåser alltid her, ikke vær redd.

Innen frokosten er ferdig har ganske riktig vinden tatt seg kraftig opp og etter en rask tur på hotellet for å skifte er jeg klar til å kaste meg på brettet og seile i noen timer.
Fantastisk!
Vinden blir sterkere utover formiddagen og ved tolv tiden blir vinden rett og slett for sterk for en nybegynner som meg, og jeg legger meg til på stranda for å kikke på proffene i stedet.
Liggende under parasollen løfter den medbrakte kikkerten og prøver å fange opp teknikker og triks men jeg spiser frukt og koser meg vanvittig.
Er det egentlig mulig å ha en bedre ferie?

Litt før kl 18.00 dør vinden og vannet blir igjen helt øde. Derimot fylles barene og restaurantene mens Merengue rytmer og myk jazz strømmer fra høytalerne. Noe iskaldt å drikke og et deilig sjøkreps måltid, ja da var vel ferien fullkommen.

Fakta:
Cabarete er en laid-back liten by bare 20 min fra hovedstaden Puerto Plata på den Dominikanske Republikk.
Språk: Spansk
Lokal tid: Norsk tid -5
DOP = Dominikanske pesos. 100 NOK = 611 DOP
Apollo har reiser til den Dominikanske Republikk
www.apollo.no
www.activecabarete.com

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar